Minister odpowiada w sprawie peronów
Jest już odpowiedź ministra infrastruktury i budownictwa na interwencję szczecińskiego senatora Grzegorza Napieralskiego w sprawie peronów kolejowych w Chojnie i innych stacjach linii Szczecin - Wrocław. Parlamentarzysta w złożonym 4 listopada oświadczeniu oparł się m.in. na publikacjach „Gazety Chojeńskiej”, która kilkakrotnie zwracała uwagę, że ze zbyt niskich peronów pasażerowie mają problemy z wsiadaniem i wysiadaniem z pociągów. Ze szczególnymi trudnościami zmagać się muszą osoby mające trudności z chodzeniem, a tym bardziej poruszające się na wózkach inwalidzkich, jak również rodzice z dziećmi w wózkach oraz pasażerowie podróżujący z rowerami.
Perony w Chojnie czekają na modernizację
|
W grudniu ministerstwo odpowiedziało. W piśmie czytamy, że zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym do 2023 roku, przyjętym uchwałą Rady Ministrów 23 listopada, na liście podstawowej ujęto m.in. modernizację linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra. Projekt zakłada modernizację peronów: w Chojnie, Krzywinie Gryfińskim, Widuchowej i Pacholętach z dostosowaniem do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Jak czytamy w odpowiedzi ministra, w ramach planowanych od kwietnia do grudnia br. robót przewiduje się modernizację oświetlenia i peronów jednokrawędziowych wraz z wygrodzeniem dojścia dla podróżnych, wycinkę drzew i krzewów kolidujących i utrudniających modernizację na wymaganej szerokości peronów oraz zabudowę małej architektury (wiaty przystankowe, ławki, kosze na śmieci, gabloty na rozkład, tablice z nazwą stacji).
Ponadto w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej zmodernizowane zostaną perony w: Gryfinie, Czepinie, Daleszewie i Szczecinie-Podjuchach.
Rządowy program przewiduje też prace na liniach: Poznań - Szczecin-Dąbie i Szczecin Główny - granica z Niemcami, rewitalizację linii Szczecinek - Runowo Pomorskie oraz modernizację stacji i przystanków na kilku innych trasach województwa.
(tekst i fot. rr)