Transodra Online
Znajdziesz nas na Facebooku
„Gazeta Chojeńska” numer 01 z dnia 02.01.2018

Prezentujemy tu wybrane teksty z każdego numeru.
Wszystkie artykuły i informacje znajdują się w wydaniu papierowym.
Nasz naukowiec inauguruje obchody w Wiedniu
Jak mały Jasio wyobraża sobie dekomunizację
W Cedyni myślą o prawdziwym muzeum
Stacja nie do poznania
Samorządowe budżety
Trzcińsko na razie bez budżetu
Sport

Stacja nie do poznania

Firma Maxbud ze Stargardu prowadziła w ostatnich miesiącach modernizację torów kolejowych w Chojnie. Przy okazji gruntownie przebudowała drugi peron. Jest on znacznie dłuższy od obu dotychczasowych i mogą się zatrzymywać przy nim nawet najdłuższe pociągi. Wyposażony jest w wiatę dla podróżnych i podjazd dla wózków. Stary peron drugi zostanie zlikwidowany. Natomiast w fazie robót ziemnych jest przebudowa peronu pierwszego (przylegającego do dworca). Na to zadanie przetarg wygrała inna firma. Prace ziemne na chojeńskiej stacji utrudnia podmokłe podłoże, co spowodowane jest nie tylko podniesieniem się poziomu wód gruntowych z powodów atmosferycznych, ale także spływaniem z sąsiedniej dzielnicy Barnkowo ścieków, gdyż ta część Chojny (i nie tylko ta) nadal nie jest skanalizowana ani podłączona do oczyszczalni.

Jeden z peronów na stacji w Chojnie jest już gotowy

Maxbud przebudował też pobliski drogowy przejazd kolejowy na ul. Słowiańskiej. Wiązało się to m.in. z rozbiórką jednego z torów.

Trwa przebudowa peronu pierwszego

Wszystkie te prace są częścią trwającej od kilku lat i współfinansowanej przez Unię Europejską modernizacji nadodrzańskiej magistrali kolejowej ze Szczecina do Wrocławia. Dzięki temu już obecnie na niektórych odcinkach pociągi z Chojny do Szczecina jadą z prędkością nawet 120 kilometrów na godzinę, a czas podróży bywa krótszy niż 40 minut.
(tekst i fot. rr)

do góry
2020 ©  Gazeta Chojeńska